Πέντε συγκεκριμένα ερωτήματα που έθεσα στην Βουλή για το Λιμάνι του Αιγίου έμειναν αναπάντητα.
Η κ. Λούκα Κατσέλη προτίμησε ξερά να μας πει ότι «φορέας εκτέλεσης είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και αρμόδια για την υποβολή και την τροποποίηση Τεχνικών Δελτίων», ότι έχει δηλωθεί από την διακυβέρνηση της ΝΔ ως έργο Γέφυρα, ευτυχώς –και ότι η αρμοδιότητα της Γ.Γ. Ναυτιλιακής Πολιτικής είναι μόνο γνωμοδοτική για τις μελέτες που υποβάλλει η Περιφέρεια.
Ο κ. Γιάννης Μαγκριώτης Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κλασσικούς εκφραστής του βαθέως παλαιού ΠΑΣΟΚ αναπαράγει την πληροφόρηση όσων ήρθαν για να φύγουν στην Π.Δ.Ε. και εν γνώσει ή εν αγνοία απαντά «εξαιτίας της αδράνειας της απελθούσας Κυβέρνησης παρέμεινε ημιτελές» .
Αβασάνιστα επαναλαμβάνει όσα αμφισβητούν ο νομικός και τεχνικός κόσμος εντός και εκτός των δημοσίων υπηρεσιών ότι «το νέο έργο θα προσαρμοστεί ως προς το φυσικό και οικονομικό του αντικείμενο με συνεργασία των εμπλεκομένων Υπηρεσιών στον διαθέσιμο, στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδος 2007-2013 προϋπολογισμό» και ακόμα διαψεύδει όσου συντρόφους του μιλούσαν για έτοιμες μελέτες για την σύνδεση του λιμένα με την Ν.Ε.Ο. Πατρών – Αθηνών λέγοντας «Βρίσκεται στο στάδιο εκπόνησης της σχετικής μελέτης από την Ν.Α. Αχαίας, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε 12 έως 15 μήνες».
Μέχρι σήμερα οι Υπουργοί και ο Περιφερειάρχης απέφυγαν να καταθέσουν όλα τα σχετικά έγγραφα όπως έχουν υποχρέωση από το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής, επικαλούμενοι τον όγκο των φακέλων.
Η κυβέρνηση εάν δεν θέλει να κερδίσει χρόνο και εάν συνειδητά δεν εξαπατά τους πολίτες το Δημοτικό Συμβούλιο και τους φορείς οφείλει άμεσα και δημόσια να δώσει απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:
* Υπάρχει συγκεκριμένη, επικαιροποιημένη οριστική μελέτη με τεύχη δημοπράτησης για αυτό; Ποιοι ρετουσάρισαν αυτές τις μελέτες και πώς;
* Πώς χρηματοδοτήθηκαν αυτές, πότε παρεδόθησαν και σε ποια υπηρεσία;
* Πότε παρελήφθησαν και από ποιους;
* Πώς μπορεί να υπάρξει μείωση του φυσικού αντικειμένου του έτσι ώστε να «πέσει» στα 7,6 εκατ. Ευρώ; Υπάρχει η δυνατότητα τροποποίησης της μελέτης και ποια είναι αυτή;
* Το ποσό των 7,6 εκατ. Ευρώ αφορά το σύνολο των λιμενικών έργων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος δεσμεύτηκε οριστικά για το έργο του νέου λιμανιού Αιγίου;
* Εάν ναι με ποια απόφαση και είναι τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα δημοπράτησης και κατασκευής του;
Τέλος, για την ιστορία ας μάθει ο κ. Μαγκριώτης, ο κ. Αποστολόπουλος και όσοι από τους κυβερνητικούς επιχειρούν να φορτώσουν όλα τα «στραβά καρβέλια στην νύφη» ότι : «Για το νέο λιμάνι Αιγίου η κατασκευή του συζητείται εδώ και πολλές δεκαετίες, παραμένει 12 χρόνια μετά την πρώτη δημοπράτηση του ΄΄όνειρο απατηλό΄΄. Σε αυτά τα χρόνια μόνο πέντε είχε την ευθύνη η ΝΔ …τα επτά είναι δικά τους.. Ήταν 26/11/1998 όταν ανάδοχος ανακηρύχτηκε με συμβατική ημερομηνία παράδοσης του έργου την 19η/06/2002. Στις 17/10/2004 διαλύθηκε η εν λόγω σύμβαση, αφού ποτέ δεν ολοκληρώθηκε.
Στις 15/22/2007 ο υπουργός Γ. Σουφλιάς σημείωσε πως το έργο θα δημοπρατηθεί έως τον Οκτώβριο του 2008 και θα έχει κατασκευασθεί έως τα τέλη του 2009. Πέρασε άπρακτη και αυτή η νέα προθεσμία. Την 5η Μαρτίου 2010, ο Γενικός Γραμματέας μετέφερε την κυβερνητική βούληση και ανακοίνωσε πως υπάρχει το ποσό των 7.647.000 ευρώ, στα πλαίσια του ΕΣΠΑ ποσό το οποίο μπορεί άμεσα να το ΄΄δεσμεύσει΄΄ , μίλησε για ΄΄μείωση΄΄ του φυσικού αντικειμένου του έργου, μιας και όπως είπε, ο προυπολογισμός του έργου είναι 12 εκατ. Ευρώ και το διαθέσιμο ποσό 7,6 εκατ. Ευρώ.
Αυτά για να ξέρουμε τι λέμε, τι αποφασίζουμε και τι κάνουμε. Στις 14 Νοεμβρίου ο Γενικός Γραμματέας κ. Τ. Αποστολόπουλος -το αργότερο – θα έχει ολοκληρώσει την αποστολή του τι λέει μέχρι τότε, θα έχει λύσει το πρόβλημα ή θα μας έχει εμπλέξει σε δικαστικές περιπέτειες από τις οποίες βεβαίως και αρκετοί από όσους φούσκωναν μελέτες, αυγάτιζαν τα αντικείμενα, παραλάμβαναν και εξοφλούσαν όσους ήθελαν να λεηλατούν το κράτος και διέπρατταν το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας και της περίθαλψης εγκλημάτων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου